Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

Η ΜΑΜΑ ΕΧΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΡΕΖΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΩΡΟ ΤΗΣ

Γεια σας!
Έμαθα κάποια πράγματα τελευταία τα οποία με προβλημάτισαν πολύ και θα ήθελα αν κάποια κοπέλα έχει γνώσεις στο θέμα να τις μοιραστεί μαζί μου.

Την ώρα του τοκετού έμαθα πως έχω άλλη ομάδα αίματος από αυτή που είχα δηλώσει στον γιατρό μου πως είμαι. Συγκεκριμένα το βιβλιάριο υγείας παιδιού που μου είχαν εκδώσει στην Ελλάδα (μένω Κύπρο πια…) έγραφε ότι η ομάδα αίματος μου είναι Α+. Το είπα στον γυναικολόγο μου με σιγουριά και εκείνος παρά το εύκολο της υπόθεσης (τόσες εξετάσεις αίματος κάνουμε στην εγκυμοσύνη…) δε ζήτησε να το επιβεβαιώσουμε ποτέ. Όταν έσπασαν τα νερά στις 32 βδομάδες και έπρεπε επειγόντως να πάμε για καισαρική (το μωρό πρόωρο χωρίς να έχουμε κάνει την ένεση για τους πνεύμονες) βγήκαν από το χειρουργείο και είπαν στον άντρα μου ότι η ομάδα αίματος μου ήταν τελικά Ο- !!! Μάλλον από ότι κατάλαβα πριν σε βάλουν χειρουργείο επιβεβαιώνουν την ομάδα αίματος…

Μείνανε όλοι έκπληκτοι και η δεύτερη εξέταση το επιβεβαίωσε. Η πεθερά μου την επομένη το πρωί επέμενε ότι έπρεπε να κάνω κάποια ένεση που γίνεται στις περιπτώσεις που η μητέρα έχει ρέζους αρνητικό… Γιατί ούτε ο γιατρός μου ούτε κανένας άλλος ήρθε να μου πει ότι χρειάζεται και τούτη χτυπιότανε… Με τα χίλια ζόρια και μέσο έναν χειρούργο της κλινικής που ήταν συγγενής, μας είπαν να την κάνουμε.  Έτρεχε ο αντρούλης μου να την βρει να την αγοράσει γιατί η κλινική δεν την είχε! Θεωρούσα από κει και πέρα ότι είχα ησυχάσει με αυτό το θέμα και ότι δε θα υπήρχε πρόβλημα ποτέ ξανά.

Αφού έχουν περάσει 2,5 χρόνια πια, άρχισαν να μπαίνουν τα «μικρόβια» στο αυτί μου για δεύτερο μωρό. Τυχαία σε μια κουβέντα με συνάδελφο αναφέρθηκε ότι έχω ομάδα Ο- και το μωρό Β+.
Α, χρειάζεται στενή παρακολούθηση στην εγκυμοσύνη σε αυτές τις περιπτώσεις μου λέει.
Μιλάμε για γυναίκα άνω των 50 ετών τώρα και να ξέρει από αυτά τα πράγματα, για τα οποία εγώ δεν είχα ιδέα… Τι στενή παρακολούθηση; Ο γιατρός δεν είχε ιδέα… Δεν ήταν υποχρέωση του να επιβεβαιώσει τις ομάδες αίματος των γονιών; Διάβασα σε κάποιες σελίδες στην Αμερική, ότι είναι υποχρεωτική η εξέταση καθώς οι γιατροί δεν μπορούν ποτέ να είναι σίγουροι,λέει, για το ποιος είναι ο πατέρας του παιδιού και έτσι να ρισκάρουν τη ζωή του παιδιού και της μάνας…

Εκ των υστέρων το έψαξα λίγο στο ίντερνετ και επειδή το μωρό έχει αντίθετο ρέζους από το δικό μου, έπρεπε τελικά οπωσδήποτε να κάνω την ένεση. Διαφορετικά θα είχα δυσκολίες στο να μείνω έγκυος την επόμενη φορά όταν θα ήθελα να κάνω και δεύτερο παιδάκι. Όμως, τις τελευταίες μέρες όσο το ψάχνω τόσο μεγαλύτερη ανησυχία προκαλώ στον εαυτό μου και αναστάτωση… Διαβάζω ότι η ένεση που μου κάνανε μετά τον τοκετό ίσως δεν πιάσει 100% καθώς η δόση είναι διαφορετική ανάλογα με τα επίπεδα αντισωμάτων που έχουν αναπτυχθεί σε κάθε γυναίκα. Κανονικά έπρεπε να κάνω άλλη μια δόση γύρω στις 28 εβδομάδες που δεν έκανα φυσικά…

Φυσιολογικά, το πρώτο παιδί υποτίθεται ότι δεν κινδυνεύει καθώς δεν υπάρχει επαφή του αίματος του με αυτό της μητέρας του. Όμως από τον πρώτο μήνα της εγκυμοσύνης μου εγώ άρχισα να έχω αιμορραγίες.  Που και τότε λέει ότι πρέπει κάθε φορά να γίνεται η ένεση αντι-ρέζους!!! Αιμορραγίες που ο γιατρός μου δεν μπορούσε να βρει την αιτία και δεν είχε απάντηση να μου δώσει όταν τον ρωτούσα τι έφταιγε… (Και αυτές οι αιμορραγίες μπορεί να ήταν μικρές αποκολλήσεις του πλακούντα που ίσως φέρανε σε επαφή το αίμα μου με του μωρού μου από νωρίς!)

Και εγώ συνέχιζα να πηγαίνω δουλειά κανονικά, να κάνω δουλειές στο σπίτι εφόσον με καθησύχαζε πως το μωρό μου είναι εντάξει… Διάβασα ότι αυτές οι αιμορραγίες μπορεί να είναι αποτέλεσμα της ασυμβατότητας ρέζους που είχα με το μωρό μου και το σώμα μου μπορεί να έβλεπε το παιδί σαν ξένο σώμα και να του επιτίθεται. Πως όταν γεννηθεί το παιδί μπορεί να παρουσιάσει ίκτερο. Που παρουσίασε στο τέλος και δεν μιλάω για τον ίκτερο των 3-4 ημερών που μεγάλο ποσοστό νεογνών εμφανίζουν, αλλά για πάνω από 12 μέρες.

Διάβασα ότι προκαλεί αδυναμία θηλασμού στο μωρό μου. Και όλα αυτά για το πρώτο μου παιδί που «υποτίθεται» δεν θα κινδύνευε από την ασυμβατότητα την οποία δεν γνωρίζαμε ότι υπήρχε..
Για το δεύτερο παιδί διάβασα πως πρέπει να παρακολουθούνται σε όλη την εγκυμοσύνη τα επίπεδα αντισωμάτων της μητέρας. Και ότι αν ανέβουν αρκετά τα προβλήματα που προκύπτουν είναι τόσα πολλά που δεν θέλω καν να τα αναφέρω…Ενδεικτικά θα σας πω ότι αν τα επίπεδα αντισωμάτων ανέβουν πολύ, μπορεί να χρειαστεί μετάγγιση αίματος όσο το μωρό είναι ακόμα στην κοιλιά της μάνας του. Το χειρότερο σενάριο φαντάζεστε ποιο είναι υποθέτω… Γιατί να το περάσω όλο αυτό και να μην έχει σταματήσει ο Γολγοθάς εδώ αλλά να κινδυνεύω και γω και το επόμενο παιδάκι μου;

Γιατί στον πρώτο τοκετό παραλίγο να πεθάνω για άλλη βλακεία του γιατρού μου που ενώ ήμουν φουλ φαγωμένη με έβαλε χειρουργείο και από τους εμετούς μόλις μπήκε η νάρκωση για ολική καισαρική παραλίγο να πνιγώ… Ένα σας λέω.. Με ολική αναισθησία άκουσα το κλάμα του μωρού μου, ένιωσα να το βγάζουν από μέσα μου, τους γιατρούς να φωνάζουν πάνω από το κεφάλι μου και εμένα να νιώθω ότι πνίγομαι για πολλή ώρα…  Ξέρω ότι ίσως κάνω πολλές υποθέσεις και πρέπει να τα επιβεβαιώσω όλα πριν προχωρήσω με δεύτερο μωρό για να μην το θέσω σε κίνδυνο..

Δεν πρόκειται με τίποτα να πάω στον ίδιο γυναικολόγο και ενώ ξέρω ότι πρέπει να βρω άλλον και πάλι φοβάμαι με όλα όσα έχω περάσει… Δεν βρίσκω κάποιον να εμπιστευτώ και δεν θέλω να πάω σε κάποιον στα τυφλά…
Πάντως μανούλες να έχετε τα μάτια και τα αυτιά σας ανοιχτά γιατί κάτι τόσο απλό που από ότι φαίνεται πολλοί δεν του δίνουν την δέουσα σημασία, ένα θέμα ρουτίνας όπως η ανάλυση της ομάδας αίματος, μπορεί να σας γλιτώσει από πολλά προβλήματα… Εγώ τώρα πια που το κακό έχει ίσως γίνει, παρακαλώ το Θεό όταν έρθει η ώρα για το δεύτερο μωράκι μου, να το φυλάει και να γεννηθεί χωρίς προβλήματα…

Αν καμιά σας έχει ζήσει ή ακούσει κάποια παρόμοια εμπειρία, πολύ θα ήθελα να την διαβάσω…
Σας ευχαριστώ και συγνώμη αν σας κούρασα
 μαμά Αναστασία
 ΠΗΓΗ: eimaimama.gr

1 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κ εγω επιθυμώ να κανω συντομα ενα παιδακι με τν αντρα μου και δεν ηξερα ολα αυτα που μας ειπε Αναστασία κ εχω 0- κ ο συζυγος 0+ .Σιγουρα θα το ψαξω κ εγω περισσότερο για να ειμαι προετοιμασμενη σε εναν ενημερωμενο κ υπευθυνο γυναικολογο!

Δημοσίευση σχολίου

 

mama kai syzygos Copyright © 2009 Girlymagz is Designed by Bie Girl Vector by Ipietoon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...